poniedziałek, 10 czerwca 2013

Rodzaje umów w firmie

Niejednokrotnie prowadząc własną działalność gospodarczą musimy zatrudniać pracowników. Tutaj mamy do wyboru kilka podstawowych rodzajów umów, na mocy których zatrudniany jest dany pracownik. Poniżej przedstawię trzy podstawowe rodzaje umów - która jest najlepsza, to zależy od naszych możliwości finansowych oraz tego, co chcemy osiągnąć.

  • umowa zlecenie - ta umowa nie wlicza się do stażu pracy pracownika, można zwolnić pracownika bez podania przyczyn oraz nie ma się większej kontroli nad tym, co robi pracownik. Można jednak zatrudnić nawet niepełnoletnią osobę. Nie ma też minimalnej płacy.
  • umowa o dzieło - płacimy za to, co otrzymamy. Nie płacimy za wszelkie nadgodziny oraz za sposób wykonania dzieła. Interesuje nas tylko efekt.
  • umowa o pracę - tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć. Umowa najbardziej doceniana przez pracowników, musimy zapewniać im stałe wynagrodzenie (najniższe jest określone przez państwo) i odprowadzać składki ZUS od pracowników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz